Barış Manço Anısına 70 Kilometre Pedal Çevirdiler

Denizli Bisiklet Topluluğu ölümünün 12. yılında Türkiye’de rock müziğin öncülerinden olan Sanatçı Barış Manço’yu unutmadı. Ünlü sanatçının anısına topluluğa üye altı bisikletli, Doktor Muhittin Arabacı liderliğinde el dokumaları ile ünlü Babadağ ilçesine kadar gidip geldi.

DENİZLİHABER / 03.02.2011 – 18:01
Gidiş dönüş, dağ yolundan yaklaşık 70 kilometrelik parkuru 8 saatte tamamlayan bisikletliler, mola verdikleri bölgelerde Barış Manço şarkılarını da seslendirmeyi ihmal etmediler. Barış Manço’nun 41 yılı aşkın sanat hayatında kendisine layık görülen 300’den fazla ödülün dışında Türk halkının 7 den 77’ye herkesin sevgisini kazandığını belirten Bisikletliler Topluluğu Lideri Arabacı, “Usta sanatçıyı ölümünün 12. yılında da saygı ve rahmetle anıyoruz. Babadağ bisiklet turumuzu usta sanatçının anasına gerçekleştirdik. Soğuk hava ve bazı bölgelerde halen var olan kara rağmen dağ yolundan yaklaşık 70 kilometrelik zorlu parkuru 8 saatte tamamladık. Türkiye’nin unutulmaz sanatçılarından olan Barış Manço’nun hayranları olarak bizler onu ve şarkılarını hiçbir zaman unutmayacağız.” Dedi. Denizli Bisikletliler Topluluğu olarak daha önceki tarihlerde de trafik terörüne dikkat çekmek ve sağlık yaşamı özendirmek için Karcı Dağı’ndaki İsrafil Deresi’ne ve Kayhan Mahallesi’ndeki eski santral bölgesine bisiklet gezisi düzenlediklerini belirten Arabacı, “Bisiklet kullanmayı ben ve gurup üyelerim çok seviyoruz. Çevreye hiçbir zararı olmayan, havayı da kirletmeyen sağlıklı yaşamın vazgeçilmezi bisikleti herkesin kullanmasını istiyoruz. Trafikteki sürücülerin bisiklet kullanıcılarına biraz daha saygılı olmalarını istiyoruz. Halkımızın dikkatini çekmek içinde belirli aralıklarla bisikletlerimizle tur düzenliyoruz. Barış Manço anısına düzenlediğimiz Babadağ turumuzda bol bol temiz hava alıp yorgunluk ve stres attık. Molla Ahmetler yokuşu ve karlı bölgelere rağmen zorlu turumuza bisiklet tutkunları Erkan Demir, Aslı Konar, Yüksel Pekdüz, Günhan Durmuş ve İsa Dal katıldı. Önünüzdeki turumuzu da Honaz ilçesine bağlı müthiş manzaraya sahip Karateke Köyü’ne düzenleyeceğiz” dedi.